Tuesday, March 30, 2010

NUKILAN

Perpisahan adalah suatu yang menyakitkan walaupun ia dilakukan dengan cara lemah lembut sekalipun ia tetap terasa. Umpamanya menarik rambut dalam tepung, walaupun rambut tidak putus namun tepung tetap berselerak begitu juga perpisahan yang belum puas di nikmati adalah lebih baik dan menambah eratkan kasih sayang daripada berpisah cinta dalam perasaan dendam dan benci. Oleh sebab itu, kesabaran itu penting dalam perhubungan.

PUITIS CINTA...



mengapa manusia tidak setulus kata,

mengapa hati tidak setulus cinta,
ku berikan janji setia,
kau bersandiwara,
walau hanya diduga kau lantas berpaling tadah,
adakah setiamu hanya dilidah?
adakah jujurmu hanya madah?
atau mungkin hadirku bukan kau pinta,
atau aku yang buta kerana menangih senoktah cinta seorang insan.

LUAHAN RASA CINTA

Angin malam bertiup sepoi-sepoi bahasa,
Membicarakan kata hati yang meronta,
Hati meronta ketika diri bertanya,
Adakah benar cinta itu bertahta,
Dilubuk hati yang kian meronta.

Cinta itu buta,
Ibarat malam tanpa pelita,
Hadirnya tidak dipaksa,
Tiba-tiba kita boleh rasa,
Rasa yang tidak dipaksa,
Hadirnya seribu persoalan,
Adakah benar ini cinta.

cinta oh cinta!


  • Mungkin anda memang benar-benar jatuh cinta secara mendalam padanya,tetapi jangan lupa luangkan sedikit waktu untuk mengetahui atau memerhatikan apa yang diingin si dia.luangkan waktu untuk mempelajari keperibadiannya bukan hanya fizikal semata-mata.
  • Orang yang bercinta akan ada sifat berpura-pura seolah mengambil berat pasangan mereka disamping bertolak ansur berlebihan kepada pasangan mereka. sebenarnya ia tidak jujur pada diri sendiri.
  • Memulakan suatu hubungan memerlukan waktu yang betul untuk hubungan terus mekar.sekiranya memulakan hubungan terlalu cepat, kemungkinan berakhir dengan sesuatu yang kurang baik.
  • Menyerah diri tidak menjamin pasangan akan setia atau tidak untuk meninggalkan anda. usah menjadi bodoh dengan menyerahkan kesucian diri kerana ia tidak menyelesaikan masalah.
  • Kebahagiaan anda bergantung pada anda sendiri,jika anda fikir kebahagiaan anda bergantung pada pasangan, anda silap. anda boleh jatuh cinta pada sesiapa saja yang mampu membuat anda bahagia. jangan perhatikan pada seorang insan saja.

5 KEAJAIBAN CINTA


  1. Lemparkan seorang yang bahagia bercinta dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.
  2. Kekasih terbaik adalah ketika duduk bersama di sebuah ayunan, tanpa ada ucapan sekatapun, dan ketika harus berpisah dengannya terasa seolah-olah perkara tersebut yang menyenangkan pernah dilakukan bersama.
  3. Cinta dapat mengubah pahit jadi manis, debu beralih emas, sakit jadi sembuh, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.
  4. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat dan sesuai dengan kita.
  5. Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memengang tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.Itulah hebatnya cinta...

INFO HERO



6 SITUASI BUAT LELAKI MENANGIS...
  1. PUTUS HUBUNGAN DENGAN KEKASIH -Lelaki yang terlalu menyanyangi kekasih hatinya pasti menangis bila hubungan terpisah.Biasanya lelaki tidak boleh menerima hakikat hubungan cinta itu berakhir di tengah jalan, dan ia tidak diakhiri dengan sebuah perkahwinan.
  2. BILA JATUH SAKIT - Lelaki akan menangis bila jatuh sakit, mereka tidak berupaya menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga juga sebagai suami akibat penyakit yang dihadapi.
  3. KEHILANGAN PASANGAN - Ini mungkin antara penyebab utama lelaki tidak boleh terus berlagak macho bila pasangannya meninggal dunia.Bagi lelaki yang tidak dapat menerima hakikat, dukanya amat lama untuk sembuh.
  4. TERTEKAN - Tidak kira bebanan pekerjaan, masalah peribadi dan sebagainya akhirnya air mata lelaki gugur juga. Ada lelaki yang mengambil jalan mudah dengan melakukan perkara yang tidak berfaedah.ini merugikan mereka juga.
  5. BERTENGKAR DENGAN PASANGAN - Lelaki juga akan menangis tidak sanggup melihat pertelingkahan dalam rumah tangga. lebih memburukkan keadaan apabila isteri meminta cerai.